@IMapp BUcuresti 2015 - peste 5 secole de traditie //// #556deanibucuresti

@IMapp BUcuresti 2015 - peste 5 secole de traditie //// #556deanibucuresti

miercuri, 5 octombrie 2016

Just a fly to London Eye

Un om în minus pe lista de la întreținere.. Sună bine! Nu s-a mai întâmplat asta din 1998 încoace. Probabil va întrebați ce s-a întâmplat în 1998. Nici eu n-am idee. Nu știu ce a fost în capul părinților mei. De atunci îmi ocup și eu metrul meu pătrat în viața familiei mele. Un om în minus la întreținere se traduce printr-o economie la bugetul intern mai mare chiar și decât o mini-vacanta în orice alt oraș european.

corali.ro

Cu un City break low cost îți faci de cap în cele mai mișto locații de pe continent, și ai grija și de factura la gaze când te întorci. Mi-a plăcut inițial ideea de a-i scăpa pe ai mei de corvoada întreținerii unei pramatii care mănâncă 5 mese pe zi, trage zbierăte de asalt când tata dezbate pe teme politice cu cucoana de la televizor, iar eu îmi fac taman atunci un obicei din a învăța (ce să vezi). Care iese din casă în fiecare weekend și se întoarce seara târziu pentru că, pur și simplu, nu pot fi sclavul televizorului, cuvertura canapelei sau asistat social în propriul meu corp. Ulterior mi-am găsit o altă motivație. Sau una suplimentară. Reducerea costurilor la utilități și numai pentru o zi, înlocuite în fapt cu cheltuielile de drum, pare o idee bună.

În felul acesta mama o să poată să scoată frigiderul din priza o zi, doua, trei, calculatorul n-o sa meargă nici o treime probabil din cat merge acum, iar mașina de spălat o sa aibă vreo doua cicluri în minus.

Mi-am divulgat ideea și prietenilor mei, iar ei mi-au recomandat Ryanair. Și vă spun sincer, chiar mi-au spus: "bro, așa, planul tău nu mai pare prea SF, cu siguranță". În realitate, asta nu s-a întâmplat. De Ryanair am aflat dintr-un spot publicitar care mă agasa pe niște site-uri. Am zis: "un search pe google nu ma costă decât câteva taste-n plus". Ei și asa am aflat că pot să ajung la Berlin cu 5€. Eu voiam la Londra. Am găsit și asta după un mic scroll. Londra, 16.99€, dus.



Prețurile sunt și cu 50% mai mici față de alte companii aeriene. Iar politica celor două bagaje de mână gratuite mi se pare de departe cea mai atractivă. Este una dintre partcularitățile acestei companii. Reduci cheltuielile în primul rând, de vreme ce un bagaj poate costa până la 40 de euro.

În altă ordine de idei, sunt un pasionat al culturii și arhitecturii londoneze. Palatul Westminster cu celebrul Big Ben, sau palatul Buckingham sunt doar câteva obiective turistice pe care vreau să le vad. Mai întâi o să am nevoie de o hartă a orașului, și nu neapărat pentru că Londra este de doua ori mai mare ca New York-ul, ci pentru că așa se cade să fie echipat un turist care se respectă. Deci ăsta e primul lucru din bagaj. Apoi.. Haine pentru toate sezoanele. Chiar dacă predomina frigul și ploaia, alături de smog-ul britanic, oricând te poți trezi că un tricou și un sort ar fi de fapt vestimentația potrivită. Vremea e super schimbătoare. De data asta trebuie sa iau în calcul și ce spune Busu, și ce ne sfătuiește doamna Romica Jurca. De trei zile butonez telecomanda, și fac slalom printre canalele de sport ca să mă informez temeinic. Rubrica meteo a căpătat deodată un alt interes. Cică să-mi iau încălțăminte confortabilă că merg pe jos de la un obiectiv turistic la altul. Puțin, dar tot pe jos se numește. O pelerină că n-am cum să stau cu umbrela într-o mână și cu harta în cealaltă.


Înainte de orice, vreau sa văd orașul de sus, din London Eye. E fantastic cât de mic poate părea. Cat de mică este Tamisa sau celebrul Regent's Park. Nu e vorba despre istorie, nu e vorba despre câteva case și blocuri sculptate cu un șpaclu în fel și chip. E vorba despre oameni, pentru că acolo vezi alte culturi, alte mentalități, descoperi, cunoști, experimentezi, trăiești. E vorba și despre fotbal. Cat de mișto poate sa fie stadionu ala frate! Wembley, de el vorbesc. Nu primul, dar al doilea din lume? Păi de pe Palatul Parlamentului nu pot urmări meciurile la o pungă cu semințe, dar acolo chiar m-aș face comod pe unu din alea 90 000 de locuri. Foarte tare. Planul meu de vacanță ieftină.

Acest articol a fost scris în cadrul competiției SuperBlog!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu